Hensikt
Beskrive saksgang for systematisk overordnet læring av klager fra pasienter og pårørende.
Omfang
Gjelder ansatte som mottar post og/eller har saksbehandlingsoppgaver knyttet til klager, på ulike nivåer i KPH.
Handling
All post inn til enheter, avdelinger og klinikknivå i KPH skal via SSHF’s postmottak, hvor det der registreres i det elektroniske arkivsystemet Public 360.
Ved registrering av klager skal alltid sekretær ved KPH’s kvalitetsråd settes som mottaker. Saker som kommer direkte til enhet eller avdeling skal registreres i samme system, dersom det er klager som kan behandles på avdelingsnivå, skal allikevel kvalitetsrådets sekretær settes som kopimottaker.
Kvalitetsrådets sekretær registrerer alle klager inn i statistikk for ulike kategoriseringer. Rapport av denne statistikken fremlegges KPH’s kvalitetsråd en gang pr. år, med hensikt å analysere og komme med forslag til forbedringstiltak.
Kryssreferanser
|
Eksterne referanser